Prima   -  Presa   -  Noutăți - Prestatorul de servicii "Apă-Canal Cahul" se pregătește să devină operator regional

Prestatorul de servicii "Apă-Canal Cahul" se pregătește să devină operator regional

   
01.03.2013   2618 Accesări  

Prestatorul de servicii "Apă-Canal Cahul" a beneficiat de investiții germane consistente, care îi permit să își extindă activitatea și să devină un operator eficient și profitabil. Sprijinul financiar a fost acordat prin intermediul proiectului "Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova", implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei.

Astfel, sediul companiei a suportat reparații în valoare de 580 de mii de lei. Totodată, pentru a optimiza capacitățile operaționale ale întreprinderii, au fost procurate mașini specializate în valoare de peste 1,7 mii lei pentru intervenții în caz de avarii, evacuarea apelor uzate ș.a.

Schimbarea la față" a Apă-Canal Cahul s-a făcut remarcată și la nivel de imagine instituțională. A fost elaborat manualul de identitate vizuală al companiei, care conține un pachet de materiale corporative: logou, slogan, foi cu antet, cărți de vizită, șabloane pentru buletine informative, rapoarte și contracte.

Cromatica "Apă-Canal Cahul" este verde și albastru, ceea ce corespund filosofiei de care se ghidează întreprinderea: puritatea apei și salubritatea mediului. Logoul este construit pe simbolul nufărului, care pe lângă faptul că aparține Cahulul, face apel la apa de calitate și efectele ei curative.

Culorile corporative "Apă Canal Cahul" și logoul vor face ușor de recunoscut uniformele de serviciu ale celor 200 angajați ai companiei. La 1 martie 2013, aceștia au defilat în Piața Horelor din Cahul și au făcut o poză oficială de grup. Fotografia va fi amplasată pe un panou în centrul orașului.

„Fie ca această zi să fie una istorică pentru orașul Cahul, pentru că asistăm la extinderea serviciului de aprovizionare cu apă către alte localități. Doar astfel vom putea obține tarife mai mici, prin activitatea unor întreprinderi specializate și dotate cu echipament, a unor persoane instruite. Este o soluție de viitor pentru dezvoltarea localităților noastre.", subliniază viceministrul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor, Veaceslav Guțuțui.

"Comunitățile sunt interesate în extinderea serviciului de apă și canalizare, ceea ce constituie premisa pentru regionalizarea operatorului Apă-Canal Cahul. Dacă este apă de calitate, atunci se rezolvă și multe alte probleme sociale.", susține președintele raionului Cahul, Avram Micinschi.

La rândul său, directoarea Agenției de Dezvoltare Sud, Maria Culeșov, afirmă: „Culeșov ,,Toate investițiile adiționale vor contribui la îmbunătățirea calității prestării serviciilor de aprovizionare cu apă, atât pentru oraș, cât și pentru localitățile din împrejurimi. Sunt sigură că aceste investiții vor fi valorificate la maxim."

"Acum angajații întreprinderii vor avea condiții decente de muncă, ceea ce va crește calitatea serviciilor, precum și operativitatea și eficiența.", explică directorul general al ÎM Apă-Canal Cahul, Vasile Zagaevschi.

Cu ocazia evenimentului, a fost lansat site-ul ÎM "Apă-Canal Cahul", www.apacanalcahul.md, care conține informații utile pentru consumatori, buletine de calitate a apei, precum și jocuri interactive, menite să educe o atitudine responsabilă față de problemele de mediu.

De asemenea, tot la 1 martie curent, a fost proiectată ediția specială a emisiunii TV "Reporter de Gardă", dedicată eforturilor de a crește calitatea apei în raionul Cahul. Emisiunea a fost elaborată de Asociația Telejurnaliștilor Independenți, în parteneriat cu „Ziarul de Gardă", și difuzată la Moldova 1. Ediția a fost sprijinită financiar de Guvernul României.

ÎM "Apă-Canal Cahul" a fost înființată în 1970 și are la acest moment aprox. 45 000 consumatori. Compania are toate șansele să devină un operator de servicii veritabil și să deservească nu doar orașul Cahul, ci și satele învecinate.

,,Acum că avem utilaj nou și echipament nou și săli de lucru frumos amenajate lucrez cu mai multă plăcere și mă simt mai liber în munca pe care o realizez. Pompele vechi cu care lucram până de curând, se defactau des și erau sub observație continuă, acum însă sunt mai sigur pe munca pe care o realizez sunt mult mai odihnit la sfârșitul zilei de muncă. Suntem asigurați cu echipament pentru anotimpul rece și cald și pot să spun că mă simt mândru de faptul că lucrez pentru ,,Apă-Canal" Cahul și că datorită îmbunătățirilor făcute, la sfârșitul zilei mai mulți oamenii au șansa de a beneficia de apă potabilă în robinete", a menționat Alexandru Tolcenco, Maistru secția Aprovizionare cu apă, I.M. Apă-Canal, Cahul.

Abordarea GIZ este de a impulsiona cooperarea intercomunitară, astfel ca localitățile învecinate să presteze în comun servicii, pentru a crește eficiența și pentru a optimiza costurile. Astfel, a fost creat un grup de lucru responsabil de a identifica soluția juridică cea mai practică pentru livrarea în comun a serviciilor de apă și canalizare de către Apă-Canal Cahul în localitățile Crihana Veche, Roșu, Manta și Cahul.

În 2012, în satele Crihana Veche, Manta și Roșu a fost construită infrastructura necesară pentru aprovizionarea cu apă a populației. În Manta și Crihana Veche lucrările au fost finanțate din contul Fondului Național pentru Dezvoltare Regională, gestionat de Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor. În satul Roșu apeductul a fost construit din fondurile oferite de Guvernul României, prin intermediul GIZ. Proiectul a fost implementat de către Agenția de Dezvoltare Regională Sud.

În iulie 2012, consiliul raional Cahul a aprobat componenta actualizate pe apă și canalizare din Strategia raională de dezvoltare socio-economică. Cu asistența GIZ, au fost grupate localitățile pe posibilitățile de conectare la servicii de apă și canalizare, în funcție de accesul la bazine hidrografice și nu neapărat de hotarele administrative. Ulterior, localitățile vor fi asistate la elaborarea documentației tehnice pentru procurare, studiilor de fezabilitate, pentru a atrage mai ușor investiții în domeniu.

Proiectul „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova" este implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) și este sprijinit financiar de Ministerul German pentru Cooperare Economică și Dezvoltare (BMZ), Agenția Suedeză pentru Dezvoltare și Cooperare Internațională (Sida) și Ministerul Afacerilor Externe al României.