Prima   -  Presa   -  Noutăți - Recomandări:comunicatorii ar trebui să țină pasul cu schimbările în mass-media

Recomandări:comunicatorii ar trebui să țină pasul cu schimbările în mass-media

   
03.04.2014   1099 Accesări  

Comunicatori agențiilor de dezvoltare regională și ai Ministerului Dezvoltării Regională și Construcțiilor (MDRC) au participat vineri, 28 martie a.c. la atelierul cu tema "Posibilități de sporire a mediatizării procesului de dezvoltare regională".

La începutul atelierului, participanții s-au familiarizat cu rezultatele raportului de monitorizare a reflectării de către instituțiile mass - media a subiectelor despre dezvoltarea regională în Republica Moldova, elaborat de API. Comunicatorii au aflat că presa acordă un interes sporit în special proiectelor de dezvoltare regională care au impact real asupra comunităților și oamenilor, accentul fiind pus pe istorii de succes și povești umane.

Astfel, în rezultatul monitorizării, 55% din mediile active îi revin presei scrise, iar cei mai activi furnizori de informație sînt Agențiile de dezvoltare regională.Èšinem să menționăm că cel mai  intens mediatizate sînt proiectele din Regiunea Sud - 27 la număr, urmate de cele din Regiunile  Nord și Centru, cu 18 și respectiv, 14 proiecte.

În cadrul atelierului de lucru au fost examinate și posibilitățile de îmbunătățire a comunicării cu mass-media, de sporire a vizibilității în presă a eforturilor de dezvoltare regională.  Astfel, instructoarea Inga Burlacu le-a sugerat participanților la atelier să exploateze în favoarea lor specificul fiecărei instituții mass-media: „Presa on-line devine o sursă tot mai populară de informare, și ea nu este legată de un orar sau o zi a publicării, ceea ce le oferă comunicatorilor spațiu de manevră. Spre deosebire de situația din anii precedenți, când proiectele se aflau abia la etapa de inceput, acum comunicatorii au un as în mânecă, și anume poveștile de succes ale proiectelor implementate". De aceeași părere a fost și Ecaterina Grigorean, ofițer de presă în cadrul MDRC: „Am observat că proiectele, mai ales procesul de construcție trezește interesul mass-media, deci trebuie să exploatăm acest aspect în comunicarea cu jurnaliștii".
La atelier s-a discutat despre necesitatea schimbării stilului de prezentare a informației către mass - media.

 „Specialiștii în comunicare trebuie să înceapă a gândi ca jurnaliștii. Presa și interesele ei s-au schimbat, ceea ce înseamnă că și lucrul comunicatorilor ar trebui să țină pasul. Ieșiți din tipare, încercați să schimbați accentele în comunicare, să vă eschivați de la scrierea seacă, birocratică a unor texte și să puneți accentul pe lucruri curioase din domeniul de dezvoltare regională!", i-a îndemnat Inga Burlacu pe participanții la atelier.
        Evenimentul a fost organizat în cadrul proiectului "Eforturi integrate pentru promovarea dezvoltării regionale în agenda mass-media", finanțat de către Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) în cadrul proiectului „Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova".