Prima   -  Presa   -  Noutăți - Companiile autohtone pot concura pentru obținerea titlului de „Marca comercială a anului”

Companiile autohtone pot concura pentru obținerea titlului de „Marca comercială a anului”

   
12.02.2019   108 Accesări  

Companiile din R. Moldova pot concura pentru obținerea titlului de „Marca comercială a anului". Concursul, ajuns la cea de-a XVI-a ediție, a fost lansat astăzi la Chișinău, iar dosarele pot fi depuse până la 1 aprilie 2019.

Concursul „Marca comercială a anului" a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova.

Pe parcursul anilor 2003-2018 la concurs au participat circa 1400 de mărci comerciale. Anul trecut, la acesta au aplicat circa 120 de companii. De la an la an, numărul producătorilor care își înregistrează marca comercială este în creștere, în condițiile în care produsele cu denumire de origine au un preț dublu pe piață față de un produs care nu are o marcă comercială.

Ediția curentă a concursului numără în total 12 nominalizări. Participanții vor concura pentru premiul mare - Mercuriul de Aur, medalii de aur, de argint și de bronz. Companiile participante vor fi apreciate, la prima etapă de mai mulți consumatori, iar la cea de-a doua etapă - de o echipă de experți.

Tot astăzi, a fost lansată și campania de depunere a dosarelor pentru concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor". Acesta este decernat anual, în bază de concurs, pentru rezultate  în domeniul calității precum și pentru aplicarea metodelor eficiente de management al calității.

Menționăm că, acum doi ani, Compania Albastrele Wines, deținătoarea brandului Radacini, a câștigat titlul „Marca comercială a anului 2017”, în cadrul concursului tradițional organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova. Astfel, brandul Radacini a fost distins cu premiul „Mercuriul de aur” — cea mai înaltă distincție din cadrul concursului „Marca comercială a anului” — la categoria „băuturi alcoolice”.