Prima   -  Presa   -  Noutăți - Lucrările de construcție a drumului din comuna Hârtop, raionul Cimișlia, cu o lungime de 5,6 km, au fost, practic, finalizate

Lucrările de construcție a drumului din comuna Hârtop, raionul Cimișlia, cu o lungime de 5,6 km, au fost, practic, finalizate

   
18.06.2019   1405 Accesări  

Vuiet de mașini și miros de asfalt încins deasupra satului Hârtop din raionul Cimișlia. În timp ce majoritatea oamenilor încearcă, în aceste zile, să facă față caniculei, constructorii sunt puși, la modul cel mai serios, pe treabă. Pe moment, aceștia execută, pe ultima sută de metri, lucrări de construcție a drumului care leagă localitățile Sârma - Tomai - Sărăteni - Hârtop și asigură conectare acestora cu drumul național R3. Încă puțin și drumarii vor finaliza integral lucrările de aplicare a celui de-al doilea strat de uzură. După care drumul, practic, va putea fi dat în exploatare.

În cadrul unei vizite de monitorizare pe care Maria Culeșov, directorul ADR Sud, și Andrei Popușoi, șeful Secției management proiecte, au întreprins-o astăzi la Hârtop, aceștia au constatat, la fața locului, că, după ce a terminat de executat lucrările de construcție și amenajare a trotuarului pe ambele părți ale drumului, de amenajare a intrărilor în curți și de așternere a stratului de cernoziom, antreprenorul  "Acit-Trans" a purces la construcția îmbrăcămintei asfaltice de uzură cu grosimea de 4,0 cm pe o lungime de 4,0 km în intravilan și a îmbrăcămintei asfaltice cu grosimea de 10 cm pe o lungime de 1,5 km în extravilanul localității.

Pe ultima sută de metri, acestora le mai rămâne doar să execute lucrări de amenajare a drumului și de montare a indicatoarelor rutiere.

Drumul de la Hârtop, cu o lungime totală de 5,6 km, a fost construit și, parțial, reabilitat în cadrul proiectului investițional "Dezvoltarea infrastructurii de afaceri prin conectarea localităților și a drumurilor locale de pe coridorul 20 - RD Sud, R34-Sârma-Tomai-Sărăteni-Hârtop- la rețeaua de drumuri naționale". Acest proiect, în valoare totală de circa 38 milioane de lei, este implementat de ADR Sud din sursele Fondului Național pentru Dezvoltare Regională.

Fiind demarat în toamna anului 2017, până în prezent, în cadrul acestui proiect au fost construiți 3,1 km de drum între localitățile Hîrtop și Mereni, care reprezintă, de fapt, și un drum de acces către zona economică respectivă. De asemenea, a fost reabilitată o porțiune de 2,5 km de drum din coridorul 20 RD Sud, R34-Sârma - Tomai - Sărăteni - Hârtop - R3.

Proiectul investițional "Dezvoltarea infrastructurii de afaceri prin conectarea localităților și a drumurilor locale de pe coridorul 20 - RD Sud, R34-Sârma-Tomai-Sărăteni-Hârtop-la rețeaua de drumuri naționale"  are drept obiectiv asigurarea unei conectivități durabile între localitățile cu potențial economic avansat din Regiunea de Dezvoltare Sud, contribuind astfel la dezvoltarea economică a localităților vizate în proiect și având impact pozitiv asupra fluxurilor de investiţii în regiune. 

Grație implementării acestui proiect, comuna Hârtop este astăzi una din puținele comunități din Republica Moldova, care dispune de o infrastructură rutieră modernă. Drumurile bune nu numai că au schimbat  radical aspectul localităților din componența acesteia, ci și au oferit o perspectivă de dezvoltare economică satelor  Hârtop și Mereni din raionul Cimișlia și satelor Sârma, Tomai și Sărăteni din raionul Leova.

Maria Culeșov, directorul ADR Sud, și-a exprimat speranța că proiectul "Dezvoltarea infrastructurii de afaceri prin conectarea localităților și a drumurilor locale de pe coridorul 20 - RD Sud, R34-Sârma-Tomai-Sărăteni-Hârtop-la rețeaua de drumuri naționale"  va conduce nemijlocit la asigurarea unei conectivități durabile între localitățile cu potențial economic avansat din Regiunea de Dezvoltare Sud, contribuind astfel la ridicarea potențialului economic al localităților vizate în proiect și având impact pozitiv asupra fluxurilor de investiţii în regiune.

Potrivit directorului ADR Sud, necesitatea implementării acestui proiect a fost una primordială, deoarece zona economică Hârtop-Mereni este astăzi una specializată în agricultură și industrie agricolă, și astfel economia regiunii este, în mod direct, dependentă de buna funcționare a transporturilor și rețelelor de drumuri pentru acces la piețele de desfacere.