Prima   -  Transparență decizională   -  Informație de interes public   -  Anunțuri - Anunț cu privire la selectarea unei companii pentru efectuarea studiului situației de referință în proiectul „Aprovizionarea cu apă potabila a locuitorilor satului Roșu, r-ul. Cahul„

Anunț cu privire la selectarea unei companii pentru efectuarea studiului situației de referință în proiectul „Aprovizionarea cu apă potabila a locuitorilor satului Roșu, r-ul. Cahul„

   
10.03.2011    

Agenția de Dezvoltare Regională Sud în parteneriat cu Biroul de Cooperare Internațională al Germaniei (GIZ) din Republica Moldova, angajează o companie cu scopul de a efectua studiul situației de referință în proiectul "Aprovizionarea cu apă potabila a locuitorilor satului Roșu,      r-ul. Cahul".

În cazul în care organizația dumneavoastră este interesată și motivată să aplice pentru această misiune sunteți invitați să participați la procedura de selecție, prezentînd următoarele documente:

  • Oferta tehnică, care va include
  • o Descrierea și justificarea metodelor de cercetare, descrierea grupurilor țintă, planul de acțiuni (2-3 pagini)
  • o Profilul companiei (includeți experiența similară) (1-2 pagini)
  • o CV-urile experților implicați
  • Oferta financiară - bugetul activității, inclusiv onorarii, în lei, cu cota TVA zero.

În conformitate cu Acordul Guvernul R. Moldova și Guvernul Germaniei privind Cooperarea Tehnică, semnat la 22 februarie 1994, ratificat prin Hotărîrea Parlamentului R. Moldova nr. 499-XIII din 15 martie 1995 și în conformitate cu art. 104 c1 Livrările impozitate la cota zero" Codului Fiscal, serviciile și mărfurile procurate în Cadrul activității Biroului de Cooperare Internațională al Germaniei (GIZ) se achită la cota TVA zero.

 

Termeni de referință

pentru efectuarea studiului situației de referință în

 proiectul "Aprovizionarea cu apă potabila locuitorilor satului Rosu, Cahul"

 

 

•1.                  Informație scurta despre Proiect

            Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ), implementează în Republica Moldova Proiectul "Modernizarea serviciilor publice locale în Republica Moldova" în perioada 2010-2014 cu scopul de a îmbunătăți serviсiile publice locale în Republica Moldova.

 

•2.                  Context

În cadrul apelului lansat de către Ministerul Dezvoltării Regionale și a Construcțiilor din Republica Moldova din mai-iunie 2010, finanțate din Fondul Național pentru Dezvoltare Regională, Proiectul a identificat un număr de propuneri de proiecte pentru susținere orientate spre îmbunătățirea serviсiilor publice locale.

 

În parteneriat cu MCDR au fost selectate 5 proiecte de modernizare a serviciilor comunale:

 

  1. Îmbunătățirea condițiilor de furnizare serviciilor de apă și canalizare în s. Duruitoarea Veche, comuna Costești, raionul Rîșcani
  2. Aprovizionarea cu apă potabilă a locuitorilor s. Roșu, r. Cahul
  3. Gestionarea deșeurilor solide îmbunătățită în 6 sate (Parcani, Hligeni, Mihuleni, Șestaci, Șipca, Olișcani) și or. Șoldănești, raionul Șoldănești; s. Lipceni, raionul Rezina
  4. Asigurarea eficienței energetice în s. Tătărăuca Veche, raionul Soroca
  5. Asigurarea eficienței energetice în or. Orhei, raionul Orhei

 

La momentul actual este necesară stabilirea situației de referință în comunitatea în care se implementează proiectul " Aprovizionarea cu apă potabila locuitorilor satului Rosu, Cahul". Studiul asupra situației de referință va oferi informația concretă privind situația curentă, va permite identificarea punctelor de plecare pentru activitățile Proiectului și va servi ca baza pentru evaluarea rezultatelor implementării proiectului în comunitatea respectivă.

 

•3.                   Obiectivele studiului

Obiectivul de bază a studiului este stabilirea situației de referință în s. Rosu, raionul Cahul, în care GIZ implementează proiectul de modernizare a serviciilor comunale. Studiul va cuprinde: APL de nivelul I și II, întreprinderi municipale, consumatori ai serviciilor publice din comunitățile specificate, alte structuri de resort la nivel național.

 

Studiul va avea următoarele obiective specifice:

 

•1.             Gradul de satisfactie al consumatorilor:

  • 6. Identificarea gradului de satisfacție a locuitorilor s. Rosu cu privire la calitatea serviciului de alimentare cu apa. (Calitatea serviciului: program 24/24 ore, presiune 1.0-3.5 bar, intreruperi nu mai mult de 2-4ore).
  • 7. Identificarea gradului de satisfacție a locuitorilor s. Rosu cu privire la calitatea apei potabile; Identificarea cunostințelor locuitorilor cu privire la parametrii de calitate a apei potabile. Identificarea gradului de informare a locuitorilor cu privire la influienta apei asupra sanatatii umane.
  • 8. Identificarea gradului de constientizare a cetatenilor cu privire la rolul serviciilor comunale privind nivelul de trai. Prioritizarea necesitatilor de apa potabila si de canalizare in topul celorlalte servicii comunale si de necesitate utila (telefonie, telefonie mobila, TV, internet, altele)
  • 9. Stabilirea nivelului de cunoaștere a drepturilor/obligatiunilor consumatorului serviciilor de alimentare cu apa de către locuitorii s. Rosu.
  • 10. Identificarea opiniei sectorului privat privind necesitatea in servicii comunale din punct de vedere cantitativ si calitativ;
  • 11. Identificarea opiniei factorilor decizionali(a consilierilor locali, functionarilor publici, angajati ai primariei) despre starea fizica reala a mijloacelor fixe ale intreprinderii comunale; (De exemplu: durata de exploatare a sistemului de alimentare cu apa si de canalizare, gradului de uzură, cantitatea de apa pierduta, consumul specific, etc.)
  • 12. Identificarea opiniei consumatorilor cu privire la corectitudinea facturarii servicilor prestate, erorilor prvocate de contoare, existența claselor de precizie a contoarelor, s.a .
  • 13. Identificarea opiniei publice cu privire la cunoașterea gradului de acces a populației la serviciile publice, costurile necesare pentru racordarea la sistemul centralizat de alimentare cu apa, capacitatea consumatorilor de a suporta o parte de cheltuieli pentru conectarea persoanelor socialmente vulnerabile.
  • 14. Identificarea nivelului de cunoastere a consumatorilor a cerintelor tehnice si operationale si a costurilor de producere a serviciilor comunale de utilitate publica. Identificarea, în opinia consumatorilor, a locului facturilor apă - canal în topul facturilor pentru serviciile comunale.
  • 15. Identificarea necesarului de consum de apa pe categorii de consumatori. Categoriile de consumatori se vor clasifica: dupa nivelul de venituri, dupa nivelul de dotari sanitare, dupa numarul de persoane in familie.

 

•2.             Gradul de participare a mai multor actori:

  • 16. Identificarea gradului de participare a tuturor grupurilor de persoane la procesul de planificare, implementare, monitorizarea și evaluarea politicilor publice în domeniul serviciilor publice locale
  • 17. Identificarea gradului de acces al femeilor la serviciile publice locale
  • 18. Identificarea nivelului de colaborare între cetățeni și autoritățile publice în domeniul serviciilor publice locale.

 

•3.             Colaborarea intercomunitara si intersectoriala:

  • - Stabilirea nivelului de colaborare sectorială a actorilor implicați în prestarea serviciilor publice la diferite nivele
  • - Stabilirea nivelului de colaborare intercomunitară în domeniul prestării serviciilor publice
  • - Stabilirea nivelului de colaborare intercomunitară si intersectoriala in domeniul elaborarii strategiilor de dezvoltare locala

 

•4.             Capacitatile APL:

  • - Identificarea capacității APL de planificare și gestionare a investițiilor în serviciile publice locale
  • - Identificarea capacității de gestiune a serviciilor publice de către APL
  • - Identificarea capacității de gestiune a patrimoniului public
  • - Opinia actorilor locali referitor la utilitatea instruirilor realizate in ultimii 3 ani in domeniul serviciilor publice locale
  • - Identificarea necesitatilor de cunoastere a APL in domeniul serviciilor publice locale

 

•4.            Metode utilizate

  • - Cercetare documentară, consultarea documentelor relevante din sursele locale și naționale
  • - Focus-grup-uri cu grupurile de consumatori
  • - Interviuri
  • - Chestionarea

Pot fi folosite și alte metode.

         

•5.           Procesul de lucru

Unul din obiectivele de bază ale GIZ este dezvoltarea capacităților locale ale diferitor actori în domeniul prestării serviciilor publice locale. Luînd în considerare aceasta, GIZ poate oferi experți pentru a facilita procesul de lucru a ONG-ul selectat  în vederea elaborării chestionarele, efectuării studiului, analizei datelor și elaborarea raportului. 

 

Compania selectată va:

  • - Elabora instrumentele de cercetare (chestionare, liste de interviuri)
  • - Efectua cercetările la nivel de comunitate într-o manieră participativă
  • - Analiza datele colectate
  • - Elabora raportul studiului
  • - Prezenta rezultatele studiului în limbile română și engleză

 

  • 6. Rezultatele așteptate
  • - Studiul asupra situației de referință în proiectul indicat, în limbile română și engleză
  • - Modelele documentelor de cercetare utilizate
  • - Lista activităților de cercetare organizate, cu indicarea persoanelor/instituțiilor implicate în

            studiul

 

  • 7. Perioada de implementare
  • - Elaborarea instrumentelor de cercetare 31 martie 2011
  • - Efectua cercetările la nivel de comunitate într-o manieră participativă 15 aprilie 2011
  • - Elaborarea raportului intermediar in limba română 30 aprilie 2011
  • - Prezentarea variantei finale a raportului (în limbile română și engleză) 10 mai 2011

 

Ofertele vor fi prezentate pînă la data de 17 Martie 2011, ora 17.00, la adresa: or. Cimislia,MD-4101,  Bld. Stefan Cel Mare si Sfint 12, Agenția de Dezvoltare Regională Sud.

 

Detalii suplimentare pot fi solicitate de la Plesca Sergiu, tel. 060106079, 0241 26844,

e-mail sergiu.plesca@gtz.de

Comentarii Adaugă comentariu
Comentaţi autorizându-vă cu:   Facebook Google Twitter Вконтакте OpenID Yandex Mail.ru Loginza MyOpenID WebMoney